Ana içeriğe atla

AŞKAR 36 İÇİNDEKİLER


İÇİNDEKİLER

ŞİİR

CESUR OL, KORK İrfan Dağ

YAZIN HATASI  Özgür Ballı

SANA DEDİM, HERKESE SÖYLEDİM,BÜTÜN DÜNYAYA BİLENDİM Mustafa Melih Erdoğan

YEĞ Salim Nacar

PLAZA TÜRKÜSÜ Yağız Gönüler

TAŞRADA ÖĞRETMEN  Dursun Göksu

TİRİTLE GEÇİŞTİRİLEN GÜNLERİN UZAĞINDA Sadık Koç

ÖMRÜM YETTİĞİNCE SINAV  Eray Sarıçam

GEÇ KALMIŞ BİR AĞIT  Musa Günerigök

CÜRMÜMEŞHUT  Eyüp Aktuğ

BİR HAYAT  Cihad Özsöz

AĞIDI BOZKIRDA ÖLÜMÜN Şafak Tarhan

BOŞ BULUNUP SÖYLENEN  Burak Coşkun

KELEBEK HEVESİ II Esma Koç

BOZUK SATIH Yasin Fişne

HÜCUM MARŞI  Ali Yılmaz

ÇAĞLAMA Merve Parlak

BU İŞLER BÖYLE OLMAYACAK Ali Yıldız

HASBETENLİLLAH  Ziya Gündoğan

NESİH MÜŞKİLESİ  Hikmet Çamcı

ÖYKÜ

BU ÇOCUK OKUMAZ Mustafa Çiftci

HATIRA Nermin Tenekeci

ÇİKLET BALIĞI Ayşegül Genç

TÖVBE Ayşe Yılmaz

BÜYÜLEYİCİ BİR DİL Metin Çalı

ÇAKMAK  Ayşenur Gönen

SÖYLEŞİ

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE  Söyleşi: Hatice Ebrar Akbulut

ZEYNEP ARKAN’LA “ORADA MERHAMET VARMIŞ” ÜZERİNE KONUŞTUK Söyleşi: Hüseyin Karacalar

TAARRUZNÂME

DEVLETİN GÖLGESİNDE OTURMAK ŞİİRİ CILIZLAŞTIRIR  Mehmet Raşit Küçükkürtül

SANATÇI VE ŞAİR, NEDEN SEYİSE İHTİYAÇ DUYAR İrfan Dağ

MESÛLİYET MESELESİ

ALLAH(C.C.) İÇİN SEVMEK ALLAH(C.C.) İÇİN BUĞZETMEK  Ferhat Nabi Güller

MÜNAFIKLIĞA DÜŞMEKTEN SAKINMAK Mehmet Raşit Küçükkürtül

DİKİNE PARALEL

ELEŞTİRİNİN CAN SUYU ELEŞTİRİYE CAN SUYU POETİK FİİLLER ELEŞTİRİNİN NEYİ OLDU?  Aziz Mahmut Öncel - İrfan Dağ

DEĞİNİ

İNANCIMIZ SANATIN NERESİNDE Yağız Gönüler

AYŞE ŞASA’NIN RUH MACERASI Feyza Gönüler

MUSTAFA UÇURUM İLE KONUŞTUKÇA MEMLEKET Ali Bal

AŞKAR GÜZELLEMELERİ Aykut Ertuğrul

DOSYA

ÖZGEÇMİŞ
ÖMER FARUK DÖNMEZ’LE SÖYLEŞİ  Hüseyin Çelik, Veysel Altuntaş, Regaib Albayrak

KURAMIN METAFİZİĞE DOKUNDUĞU YER İdris Ekinci

ZARİF BİR ARİF: ÖMER FARUK DÖNMEZ VE “ÂB-I HAYAT Hüseyin Çelik

BİR YOBAZIN GÜNLÜĞÜ YA DA KÖLENİN KÖLESİ OLUNUR MU? Ayşegül Genç

ÖMER FARUK DÖNMEZ VE MİZAH  Salih Kılınç


BİR ÂLİMİN RAHLE-İ TEDRİSİNDEN BİR PROFESÖRÜN AMFİSİNE: “HAMZA” VE BİZ  Muhbettin Kenben

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞKAR 39 İÇİNDEKİLER

ŞİİR

MUŞ BİZİM NEYİMİZ OLUR Özgür Ballı
İMSAKTA LOKMA HESABI Hikmet Çamcı
BURUCİYE MEDRESESİ RAHLEDE BİRİKEN TOZ Erdal Çakır
ALLAH VEKİL, TÜRKİYE VATAN İrfan Dağ
EK KIRK Aziz Mahmut Öncel
ZEMHERİ Çağrı Subaşı
SEVGİ::ODAK Muhammed Sarı
CENNETE GİDEN YOL Yağız Gönüler
"SON GÜLÜMSEME BİR ÖMRÜN ÖZETİ OLDUĞUNDAN" Cihad Özsöz
KUNDURALARIYLA ZIPLAYAN ADAM Şafak Tarhan
KENAR Yasin Fişne
İFTİTAH Eyüp Aktuğ
BEN Kİ Eray Sarıçam
ŞİİRİ SEV, TÜRKİYE'Yİ KORU Ali Yılmaz
ROMA YALNIZ SURLARIYLA YÜKSELİRKEN Merve Parlak
15 TEMMUZ Yunus Emre Altuntaş
SÖZÜN SONBAHARI İdris Ekinci

HİKAYE

YALAZA Mukadder Gemici
KADERİN DÖNGÜSÜ Erol Yıldırım
KUTSANMIŞ Metin Çalı
MİSKET’İN SÜEDA’SI Hafsa Esen

SÖYLEŞİ

İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK I
Şair Şafak Tarhan
İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK II
Cihat Özsöz

TAARRUZNAME

KALANLAR Aziz Mahmut Öncel
BENCE Özgür Ballı
ŞİİRİN YERİNİ BULMAK Sırrı Can Kara
MESÛLİYET MESELESİ
KÖLELİĞİN AZARLANIŞI veya GÖSTERİŞSİZ GÖSTERİ İdris Ekinci
NE İÇİN GELDİK, NEREYE GİDİYORUZ? Merve Yüksel

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE SÖYLEŞİ: Hatice Ebrar Akbulut
Hayatımda güzel olan ne varsa öykü de orada. Ben uzunca bir süredir her şeye öykü olarak bakıyorum.”
Sizi öykü yazmaya yönelten şey neydi? Beni öykü yazmaya yönelten şey öncelikle şiir yazamıyor olmaktı; bunun dışında tesadüfen yazdığım şey öykü oldu ve ben öyküye öyle başladım. Yani artık öykü yazmalıyım şeklinde planlı bir durum değildi. Şiiri içimde hissetsem de onu yazamadım ama öyküyü yazabildim. Sanırım olay bu. Hikâye anlatmayı çok seviyormuşum meğer. Hatta ben hikâyeler anlatmak için yaratılmışım. Öğrencilerim de derslerimin hikâye kısımlarından çok keyif aldıklarını söylüyorlar. Ayrıca öykü şiirden daha sağlam bir liman.
Hangi öykü yazarları ve hangi öykü kitapları sizi etkiledi? Sabahattin Ali tüm öyküleriyle beni etkiledi. Refik Halit Karay- Memleket Hikâyeleri, Mustafa Kutlu Beyhude Ömrüm, Abdullah Harmancı-Muhteris, Orhan Duru-Bırakılmış Biri, İzzet Yasar- Camdan Mezbahalar, Necati Tosuner, Cemal Şakar, Mehmet Kahram…

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE KONUŞTURAN: Aşkar Dergisi
Yazarın yakın zamanda çıkan Uzun ve Lacivert Günler isimli öykü kitabı ve öykücülük serüveni üzerine samimi bir söyleşi gerçekleştirdik.
"Aslında bütün derdim ele aldığım meseleyi hakkıyla anlatabilmek. Bunun için uğraşırken dediğiniz gibi bir çeşitlilik ortaya çıkıyor. Öykünün öncelikle bir imkân olduğunu düşünüyorum. Hem de yabana atılmaması gereken önemli bir imkân."

301 ve Sınır isimli öyküleriniz bir acıyı omuzlamakta, gelip geçmeyen ortak gerçekliğimiz ölüm ve vicdan kavramlarına dokunmakta. Bütün bu sınırların arasında "insan" sizin öykülerinizde neye tekabül ediyor? İnsanı öykülerimde özellikle bir şeye tekabül ettirmek gibi özel bir gayretim yok açıkçası. Ama bahsettiğiniz duyarlılıklar yükselince böyle bir algı elbette oluşuyordur. Bu ve benzeri öykülerime çağının tanığı olmak zaviyesinden bakılabilir. Basit, sıradan ve maalesef çok etkisiz bir çaba. Böyle olduğu halde yazmaya devam ediyorum çünkü e…