Ana içeriğe atla

AŞKAR 35 İÇİNDEKİLER


İÇİNDEKİLER

ŞİİR

ŞIRINGA Osman Özbahçe
BEŞERİYYETDE HATÂLAR KAT KAT
ÂRİF OL GÖRME HATÂYI ANI AT Aziz Mahmut Öncel
BOZUK Özgür Ballı
HAYAT VAKİTLERİ Dursun Göksu
YANİ BİR NEVİ Cihad Özsöz
EKMEĞİN KURUYAN TARAFI Eyüp Aktuğ
OLAĞAN ÇEHRELERİ SARSMAK Muhammed Sarı
DAYIMLA AYNI SAFTA Sadık Koç
PINARINDAN GECEYE SERÇENİN SEYRİ Şafak Tarhan
KURU BİR BEN BİRAZ DA DEM Hikmet Çamcı
UZAKTAKİ YAKIN  Yağız Gönüler
BELDENİN GÜNEŞİNDE SARHOŞ OLURUM Ertuğrul Gazi Demir
MÜBHEM YABAN MERSİNİ Merve Parlak
İYİ HAL KÂĞIDI  Mustafa Uçurum
DÜNYA BİR TACİZ ATEŞİDİR Musa Günerigök
VEYLÂ Bedia Belkıs
ANLAŞMIŞIZ İYİ Yavuz Ertürk
KAHVE Ali Yılmaz
NİÇE’NİN GÖZÜNÜ KÖR EDEN ATIN NALBANDI KONUŞUYOR Yasin Fişne
KELEBEK HEVESİ Esma Koç

ÖYKÜ

REFERANS Adem Tekden
TEK KİŞİLİK Şeyda Koç
EVOLUTION Regaib Albayrak
ALO Aynur Dilber
YAŞLI ADAM Ayşe Alkan Sarıçiçek
CANİ Ayşe Yılmaz

SÖYLEŞİ

POETİK FİİLLER HAKKINDA İDRİS EKİNCİ İLE SÖYLEŞİ
CEVAPSIZ ARAMALAR HAKKINDA HÜSEYİN KARACALAR İLE SÖYLEŞİ

TAARRUZNÂME

POETİK FİİLER KİTABI ÜZERİNDEN ŞİİR,
ŞAİR VE ELEŞTİRMEN DÜŞÜNCESİ
Mustafa Melih Erdoğan
CEVAPSIZ ARAMALAR VE KÜLTÜR ŞOKU
Mehmet Özger
CEVAPSIZ ARAMALAR
 Musa Günerigök


DİKİNE PARALEL

ÖNCE BEN ARAYAYIM, ÖNCE SEN KAPAT
M. Melih Erdoğan –A. Mahmut Öncel

MESÛLİYET MESELESİ

GICIRDAYAN DİŞLİLER VEYA KİMLİĞİMİZE DAMLAYAN MAKİNA YAĞI
 İdris Ekinci
KAFİRLE UZLAŞMAMAK ÜZERİNE:“TÜRK OLAMADIYSAN OLDUN AMERİKALI
 Ferhat Nabi Güller
BİLGİNLİKTEN BİLGİÇLİĞE
Muhammed Faruk Özcan

DENEME - DEĞİNİ

İNSANLA SANAT ARASINDAKİ MÜNASEBETE DAİR
Yağız Gönüler
AT KALEMİ ELİNDEN
Mihriban İnan Karatepe
HAYALLERİN PERDEYE YANSIMASI: DERDİ PAYLAŞMAK
Adem Tekden
YILLAR
İsa Darakcı

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞKAR 39 İÇİNDEKİLER

ŞİİR

MUŞ BİZİM NEYİMİZ OLUR Özgür Ballı
İMSAKTA LOKMA HESABI Hikmet Çamcı
BURUCİYE MEDRESESİ RAHLEDE BİRİKEN TOZ Erdal Çakır
ALLAH VEKİL, TÜRKİYE VATAN İrfan Dağ
EK KIRK Aziz Mahmut Öncel
ZEMHERİ Çağrı Subaşı
SEVGİ::ODAK Muhammed Sarı
CENNETE GİDEN YOL Yağız Gönüler
"SON GÜLÜMSEME BİR ÖMRÜN ÖZETİ OLDUĞUNDAN" Cihad Özsöz
KUNDURALARIYLA ZIPLAYAN ADAM Şafak Tarhan
KENAR Yasin Fişne
İFTİTAH Eyüp Aktuğ
BEN Kİ Eray Sarıçam
ŞİİRİ SEV, TÜRKİYE'Yİ KORU Ali Yılmaz
ROMA YALNIZ SURLARIYLA YÜKSELİRKEN Merve Parlak
15 TEMMUZ Yunus Emre Altuntaş
SÖZÜN SONBAHARI İdris Ekinci

HİKAYE

YALAZA Mukadder Gemici
KADERİN DÖNGÜSÜ Erol Yıldırım
KUTSANMIŞ Metin Çalı
MİSKET’İN SÜEDA’SI Hafsa Esen

SÖYLEŞİ

İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK I
Şair Şafak Tarhan
İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK II
Cihat Özsöz

TAARRUZNAME

KALANLAR Aziz Mahmut Öncel
BENCE Özgür Ballı
ŞİİRİN YERİNİ BULMAK Sırrı Can Kara
MESÛLİYET MESELESİ
KÖLELİĞİN AZARLANIŞI veya GÖSTERİŞSİZ GÖSTERİ İdris Ekinci
NE İÇİN GELDİK, NEREYE GİDİYORUZ? Merve Yüksel

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE SÖYLEŞİ: Hatice Ebrar Akbulut
Hayatımda güzel olan ne varsa öykü de orada. Ben uzunca bir süredir her şeye öykü olarak bakıyorum.”
Sizi öykü yazmaya yönelten şey neydi? Beni öykü yazmaya yönelten şey öncelikle şiir yazamıyor olmaktı; bunun dışında tesadüfen yazdığım şey öykü oldu ve ben öyküye öyle başladım. Yani artık öykü yazmalıyım şeklinde planlı bir durum değildi. Şiiri içimde hissetsem de onu yazamadım ama öyküyü yazabildim. Sanırım olay bu. Hikâye anlatmayı çok seviyormuşum meğer. Hatta ben hikâyeler anlatmak için yaratılmışım. Öğrencilerim de derslerimin hikâye kısımlarından çok keyif aldıklarını söylüyorlar. Ayrıca öykü şiirden daha sağlam bir liman.
Hangi öykü yazarları ve hangi öykü kitapları sizi etkiledi? Sabahattin Ali tüm öyküleriyle beni etkiledi. Refik Halit Karay- Memleket Hikâyeleri, Mustafa Kutlu Beyhude Ömrüm, Abdullah Harmancı-Muhteris, Orhan Duru-Bırakılmış Biri, İzzet Yasar- Camdan Mezbahalar, Necati Tosuner, Cemal Şakar, Mehmet Kahram…

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE KONUŞTURAN: Aşkar Dergisi
Yazarın yakın zamanda çıkan Uzun ve Lacivert Günler isimli öykü kitabı ve öykücülük serüveni üzerine samimi bir söyleşi gerçekleştirdik.
"Aslında bütün derdim ele aldığım meseleyi hakkıyla anlatabilmek. Bunun için uğraşırken dediğiniz gibi bir çeşitlilik ortaya çıkıyor. Öykünün öncelikle bir imkân olduğunu düşünüyorum. Hem de yabana atılmaması gereken önemli bir imkân."

301 ve Sınır isimli öyküleriniz bir acıyı omuzlamakta, gelip geçmeyen ortak gerçekliğimiz ölüm ve vicdan kavramlarına dokunmakta. Bütün bu sınırların arasında "insan" sizin öykülerinizde neye tekabül ediyor? İnsanı öykülerimde özellikle bir şeye tekabül ettirmek gibi özel bir gayretim yok açıkçası. Ama bahsettiğiniz duyarlılıklar yükselince böyle bir algı elbette oluşuyordur. Bu ve benzeri öykülerime çağının tanığı olmak zaviyesinden bakılabilir. Basit, sıradan ve maalesef çok etkisiz bir çaba. Böyle olduğu halde yazmaya devam ediyorum çünkü e…