Ana içeriğe atla

AŞKAR 32 ÇIKTI!


ŞİİR

ÇIKMIŞ SORULAR/İdris Ekinci
DOĞUM LEKESİ/Yavuz Altınışık
UCUZ ŞEYLEREGÖNÜL VERENLERİN DÜNYASI/Aziz Mahmut Öncel
ELMA/Süleyman Unutmaz
TIK TIK TIK/Özgür Ballı
KEŞ/İrfan Dağ
GÜZEL MİSAFİRLİKLER/Dursun Göksu
JUDENWITZ TURKENWITZ AUSCHWITZ/Muhammed Faruk Özcan
ZİYARETÇİ KARTI/Şafak Tarhan
ت /Yağız Gönüler
Bİ'/Cihad Özsöz
GÜNEŞİ UFUKTA TUTUYOR ŞİMDİ AK SAÇLARI BİN GELİNCİK TARLASI ARKADAŞLARIM [ONLARA]/Musa Günerigök
HAZ YİTİMİ/Rıdvan Güngör
AĞRIMA GİDEN ŞİİR/Rasül Bengi
HAYALCİKİSTAN/Ertuğrul G. Demir
KAÇMIŞ HAYALLER/Hikmet Çamcı
KÜLT ABLASI/Hüseyin Dikmen
YAREBAND/Mustafa Ay
PARASIZ YATILI/Yunus Emre Altuntaş
DAMAT STÜDYOYU BASACAK MI?/Mustafa Melih Erdoğan


ÖYKÜ

SINIR/Akif Hasan Kaya
BİR BAŞKA ACAYİP ŞEYLER/Ertuğrul Emin Akgün
YEDİ PERDELİK ARKEOLOJİ/Arda Arel
YÜZÜMDEKİ YÜZLER/Osman Cihangir
DAYI/Adem Tekden
PİNTİ KEMAL/Serpil Tuncer
ISSIZLIK BİRİKTİREN/Hüseyin Çelik
REMLE’DEN BİR SAYFA*/Gassan Kanafâni
DÜNYANIN MERKEZİ/Regaib Albayrak


TAARRUZNÂME

ŞİİR SİYASETE YENİLDİ
Osman Özbahçe
KALANLAR
Aziz Mahmut Öncel-1 / Dursun Göksu-2
BENCE
Özgür Ballı


MESÛLİYET MESELESİ

KARACOĞLAN ŞİİRİNDE FRANSIZ ÖPÜCÜĞÜ NİÇİN YOK?
Mehmet Raşit Küçükkürtül
“DOĞRUNUN YARISI YANLIŞIN TAMAMIDIR”
Ferhat Nabi Güller
GÜRBÜZ ÇOCUKLARDAN ŞIK ÇOCUKLARA
Yağız Gönüler
GÂVURUN EKMEĞİNE PATATES PÜRESİ SÜRMEK
Muhammed Faruk Özcan


DİKİNE PARALEL

TERZİLER ŞARKDEMİR’E GELDİLER, N’OLUR BİR KEZ DE SANA GELSELER
Aziz Mahmut Öncel - Mustafa Melih Erdoğan


DEĞİNİ

BAHAEDDİN ÖZKİŞİ’NİN ÖYKÜCÜLÜĞÜ
Mehmet Özger
KELİMELERİN RİTMİ KAVRAMLARI MÜZİĞİ
Hikmet Çamcı
BÜYÜK SELÇUKLU MİRASI
Hazırlayan:Yunus Emre Altuntaş
“THE BANİSHMENT” FİLMİ BAĞLAMINDA “AİLE” KAVRAMINA BİR BAKIŞ DENEMESİ
Leyla Marankoz

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞKAR 39 İÇİNDEKİLER

ŞİİR

MUŞ BİZİM NEYİMİZ OLUR Özgür Ballı
İMSAKTA LOKMA HESABI Hikmet Çamcı
BURUCİYE MEDRESESİ RAHLEDE BİRİKEN TOZ Erdal Çakır
ALLAH VEKİL, TÜRKİYE VATAN İrfan Dağ
EK KIRK Aziz Mahmut Öncel
ZEMHERİ Çağrı Subaşı
SEVGİ::ODAK Muhammed Sarı
CENNETE GİDEN YOL Yağız Gönüler
"SON GÜLÜMSEME BİR ÖMRÜN ÖZETİ OLDUĞUNDAN" Cihad Özsöz
KUNDURALARIYLA ZIPLAYAN ADAM Şafak Tarhan
KENAR Yasin Fişne
İFTİTAH Eyüp Aktuğ
BEN Kİ Eray Sarıçam
ŞİİRİ SEV, TÜRKİYE'Yİ KORU Ali Yılmaz
ROMA YALNIZ SURLARIYLA YÜKSELİRKEN Merve Parlak
15 TEMMUZ Yunus Emre Altuntaş
SÖZÜN SONBAHARI İdris Ekinci

HİKAYE

YALAZA Mukadder Gemici
KADERİN DÖNGÜSÜ Erol Yıldırım
KUTSANMIŞ Metin Çalı
MİSKET’İN SÜEDA’SI Hafsa Esen

SÖYLEŞİ

İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK I
Şair Şafak Tarhan
İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK II
Cihat Özsöz

TAARRUZNAME

KALANLAR Aziz Mahmut Öncel
BENCE Özgür Ballı
ŞİİRİN YERİNİ BULMAK Sırrı Can Kara
MESÛLİYET MESELESİ
KÖLELİĞİN AZARLANIŞI veya GÖSTERİŞSİZ GÖSTERİ İdris Ekinci
NE İÇİN GELDİK, NEREYE GİDİYORUZ? Merve Yüksel

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE SÖYLEŞİ: Hatice Ebrar Akbulut
Hayatımda güzel olan ne varsa öykü de orada. Ben uzunca bir süredir her şeye öykü olarak bakıyorum.”
Sizi öykü yazmaya yönelten şey neydi? Beni öykü yazmaya yönelten şey öncelikle şiir yazamıyor olmaktı; bunun dışında tesadüfen yazdığım şey öykü oldu ve ben öyküye öyle başladım. Yani artık öykü yazmalıyım şeklinde planlı bir durum değildi. Şiiri içimde hissetsem de onu yazamadım ama öyküyü yazabildim. Sanırım olay bu. Hikâye anlatmayı çok seviyormuşum meğer. Hatta ben hikâyeler anlatmak için yaratılmışım. Öğrencilerim de derslerimin hikâye kısımlarından çok keyif aldıklarını söylüyorlar. Ayrıca öykü şiirden daha sağlam bir liman.
Hangi öykü yazarları ve hangi öykü kitapları sizi etkiledi? Sabahattin Ali tüm öyküleriyle beni etkiledi. Refik Halit Karay- Memleket Hikâyeleri, Mustafa Kutlu Beyhude Ömrüm, Abdullah Harmancı-Muhteris, Orhan Duru-Bırakılmış Biri, İzzet Yasar- Camdan Mezbahalar, Necati Tosuner, Cemal Şakar, Mehmet Kahram…

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE KONUŞTURAN: Aşkar Dergisi
Yazarın yakın zamanda çıkan Uzun ve Lacivert Günler isimli öykü kitabı ve öykücülük serüveni üzerine samimi bir söyleşi gerçekleştirdik.
"Aslında bütün derdim ele aldığım meseleyi hakkıyla anlatabilmek. Bunun için uğraşırken dediğiniz gibi bir çeşitlilik ortaya çıkıyor. Öykünün öncelikle bir imkân olduğunu düşünüyorum. Hem de yabana atılmaması gereken önemli bir imkân."

301 ve Sınır isimli öyküleriniz bir acıyı omuzlamakta, gelip geçmeyen ortak gerçekliğimiz ölüm ve vicdan kavramlarına dokunmakta. Bütün bu sınırların arasında "insan" sizin öykülerinizde neye tekabül ediyor? İnsanı öykülerimde özellikle bir şeye tekabül ettirmek gibi özel bir gayretim yok açıkçası. Ama bahsettiğiniz duyarlılıklar yükselince böyle bir algı elbette oluşuyordur. Bu ve benzeri öykülerime çağının tanığı olmak zaviyesinden bakılabilir. Basit, sıradan ve maalesef çok etkisiz bir çaba. Böyle olduğu halde yazmaya devam ediyorum çünkü e…