Ana içeriğe atla

AŞKAR 29 Çıktı!


ŞİİR

DEVLETİN KENTSEL DÖNÜŞÜMÜ/İrfan Dağ
BURADAN ACINIZ/Özgür Ballı
ŞEHRİN TOPUKLARI ALTINDA EZİLEN BİR GÜN/Mustafa Melih Erdoğan
YAZILI KÂĞIDI/Aziz Mahmut Öncel
ÖBÜR ODA/Dursun Göksu
SEZİNTİ/Esma Koç
AYIP İKİNDİ/Muhammed Faruk Özcan
ÖĞÜT TUTAN KAN İÇİN/Rıdvan Ünal
ADESTE FİDELES/Murat Koparan
EVLİLİK ÖNCESİ REHABİLİTASYON MERKEZİ/Yağız Gönüler
İÇİMDEKİ BİRİ/İbrahim Demir
NO. 3 D MİNOR/Hikmet Çamcı
KAR IŞIĞI/Adem Yazıcı
HER ŞEY BİR YANA GÜZÜN ALDIĞIM HABER/Ertuğrul Demir
YİNEŞEHİR/Cihad Özsöz
HÂMİLİNE/Yavuz Ertürk
TEKİL SÜREKSİZLİK /İdris Ekinci

ÖYKÜ

GÖKLER DELİNİNCE/Akif Hasan Kaya
EFEMİNE/Osman Koca
BURAYA KADAR/Nermin Tenekeci
DİL PEYNİRİ/İsmail Isparta
KESİK HAVA/M. Yücel Öztürk
YABANCI/Aysun Ellidokuzoğlu

SÖYLEŞİ

FATMA ŞENGİL SÜZER İLE SÖYLEŞİ/Söyleşi:Meral Afacan Bayrak
İSMAİL ÖZEN İLE SÖYLEŞİ/Söyleşi:İsmail Isparta
İKİ YAZAR BİR AŞKAR/Regaib Albayrak

TAARRUZNÂME

ÇOK KALIN İNCE: ŞİİR/İdris Ekinci
ŞİİR KASIYOR TWITTER VAR MI?/Özgür Ballı
BİR TAMLAMA ŞAİRİ OLARAK İBRAHİM TENEKECİ’NİN SON KİTABI/Dursun Göksu

MESÛLİYET MESELESİ

BATININ TEKERİNETÜRK'ÜN İŞARET PARMAĞI/Ferhat Nabi Güller
YENİDEN VE’L-ASR: İNSAN, ZİYANDADIR/Yağız Gönüler
ÇOK KİTAP OKUMAYIN!/Mehmet Raşit Küçükkürtül

DİKİNE PARALEL

İRONİ KAVRAMI ÜZERİNE/Mustafa Melih Erdoğan – Aziz Mahmut Öncel

DENEME - DEĞİNİ

THOMAS MANN ÖYKÜLERİNDE TİPLEME/Aydın Akdeniz
TÜRKİYE KADAR BİR ŞAİR: TURGUT UYAR/Mustafa Uçurum
OKUMAK AYRI(CA)LIKTIR!/Ayşe Yalçın
ELLERİNİN KONUŞMASI UNUTULMAYACAK BİR USTA: FAHRİ ERDİNÇ/Eyyüp Yıldırmış
AŞKAR GÜZELLEMELERİ/Aykut Ertuğrul
HABER
2013 FİHRİST

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞKAR 39 İÇİNDEKİLER

ŞİİR

MUŞ BİZİM NEYİMİZ OLUR Özgür Ballı
İMSAKTA LOKMA HESABI Hikmet Çamcı
BURUCİYE MEDRESESİ RAHLEDE BİRİKEN TOZ Erdal Çakır
ALLAH VEKİL, TÜRKİYE VATAN İrfan Dağ
EK KIRK Aziz Mahmut Öncel
ZEMHERİ Çağrı Subaşı
SEVGİ::ODAK Muhammed Sarı
CENNETE GİDEN YOL Yağız Gönüler
"SON GÜLÜMSEME BİR ÖMRÜN ÖZETİ OLDUĞUNDAN" Cihad Özsöz
KUNDURALARIYLA ZIPLAYAN ADAM Şafak Tarhan
KENAR Yasin Fişne
İFTİTAH Eyüp Aktuğ
BEN Kİ Eray Sarıçam
ŞİİRİ SEV, TÜRKİYE'Yİ KORU Ali Yılmaz
ROMA YALNIZ SURLARIYLA YÜKSELİRKEN Merve Parlak
15 TEMMUZ Yunus Emre Altuntaş
SÖZÜN SONBAHARI İdris Ekinci

HİKAYE

YALAZA Mukadder Gemici
KADERİN DÖNGÜSÜ Erol Yıldırım
KUTSANMIŞ Metin Çalı
MİSKET’İN SÜEDA’SI Hafsa Esen

SÖYLEŞİ

İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK I
Şair Şafak Tarhan
İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK II
Cihat Özsöz

TAARRUZNAME

KALANLAR Aziz Mahmut Öncel
BENCE Özgür Ballı
ŞİİRİN YERİNİ BULMAK Sırrı Can Kara
MESÛLİYET MESELESİ
KÖLELİĞİN AZARLANIŞI veya GÖSTERİŞSİZ GÖSTERİ İdris Ekinci
NE İÇİN GELDİK, NEREYE GİDİYORUZ? Merve Yüksel

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE SÖYLEŞİ: Hatice Ebrar Akbulut
Hayatımda güzel olan ne varsa öykü de orada. Ben uzunca bir süredir her şeye öykü olarak bakıyorum.”
Sizi öykü yazmaya yönelten şey neydi? Beni öykü yazmaya yönelten şey öncelikle şiir yazamıyor olmaktı; bunun dışında tesadüfen yazdığım şey öykü oldu ve ben öyküye öyle başladım. Yani artık öykü yazmalıyım şeklinde planlı bir durum değildi. Şiiri içimde hissetsem de onu yazamadım ama öyküyü yazabildim. Sanırım olay bu. Hikâye anlatmayı çok seviyormuşum meğer. Hatta ben hikâyeler anlatmak için yaratılmışım. Öğrencilerim de derslerimin hikâye kısımlarından çok keyif aldıklarını söylüyorlar. Ayrıca öykü şiirden daha sağlam bir liman.
Hangi öykü yazarları ve hangi öykü kitapları sizi etkiledi? Sabahattin Ali tüm öyküleriyle beni etkiledi. Refik Halit Karay- Memleket Hikâyeleri, Mustafa Kutlu Beyhude Ömrüm, Abdullah Harmancı-Muhteris, Orhan Duru-Bırakılmış Biri, İzzet Yasar- Camdan Mezbahalar, Necati Tosuner, Cemal Şakar, Mehmet Kahram…

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE KONUŞTURAN: Aşkar Dergisi
Yazarın yakın zamanda çıkan Uzun ve Lacivert Günler isimli öykü kitabı ve öykücülük serüveni üzerine samimi bir söyleşi gerçekleştirdik.
"Aslında bütün derdim ele aldığım meseleyi hakkıyla anlatabilmek. Bunun için uğraşırken dediğiniz gibi bir çeşitlilik ortaya çıkıyor. Öykünün öncelikle bir imkân olduğunu düşünüyorum. Hem de yabana atılmaması gereken önemli bir imkân."

301 ve Sınır isimli öyküleriniz bir acıyı omuzlamakta, gelip geçmeyen ortak gerçekliğimiz ölüm ve vicdan kavramlarına dokunmakta. Bütün bu sınırların arasında "insan" sizin öykülerinizde neye tekabül ediyor? İnsanı öykülerimde özellikle bir şeye tekabül ettirmek gibi özel bir gayretim yok açıkçası. Ama bahsettiğiniz duyarlılıklar yükselince böyle bir algı elbette oluşuyordur. Bu ve benzeri öykülerime çağının tanığı olmak zaviyesinden bakılabilir. Basit, sıradan ve maalesef çok etkisiz bir çaba. Böyle olduğu halde yazmaya devam ediyorum çünkü e…