Ana içeriğe atla

Aşkar 27 Çıktı!

ŞİİR
GÖRSEL ŞİİR/Melih Tuğtağ
GEÇ KÂĞIDI/Hüseyin Karacalar
BORGES’İN #DİRENHALİME* İÇİN ÖYKÜLERİ ARASINDA UNUTAYAZDIĞI/İrfan Dağ
İÇ GEÇİT/Özgür Ballı
ÂHİR/Aziz Mahmut Öncel
İRTİFA KAYBI/Dursun Göksu
ÜSTÜMÜZDEN GÖĞÜ ÇEKMEK/Mustafa Melih Erdoğan
DAĞLIDIR TÖREMİZ /Emrah Tahiroğlu
ESKİ DENİZ/Yavuz Ertürk
SOYATLARI GİBİ SONRADAN AÇILAN GEMİLER/Melih Tuğtağ
HASIRDAN MAHAT./Hikmet Çamcı
MENDİLİMDEN DÖKÜLEN ILIK ŞARKILAR/İlhan Kayhan
BİR ŞEHRİN İÇERDEN GÖRÜNÜŞÜ/Salim Nacar
İRTİFA KAYBI./Süleyman Unutmaz
ERKEN KALKAN EMPRESTYONİSTİN GANİMETİ/Enes Talha Tüfekçi
SEKİZ ARTI BİR/Ertuğrul Demir
ÇAMUR/Muhammed Faruk Özcan
KIYAM/Muhammed Mücahit Yılmaz
İLİŞİKTEKİ GİBİDİR/Yağız Gönüler
NEOSATİRİK AĞRI /Murat Koparan
EVLİLİK ŞARKISI-ÖNSÖZ/İdris Ekinci

ÖYKÜ
ENİŞTEMİN İLAÇLARI/Mustafa Çiftçi
GÜVERCİNLERDEN SONRA./İsmail Isparta
CİNNET /Nermin Tenekeci
123. BAKICI ./Ayşegül Genç
UÇAN BALIK/Meral Afacan Bayrak
KAMU BAŞ RÜYACISI/Müzeyyen Çelik
ŞÖHRET/Recep Şükrü Güngör

TAARRUZNÂME
KALEMİMİN NAMLUSU ELEŞTİRİNİN SOLLUSU; NEO-FELSEFİ ŞİİRE DOĞRU
İdris Ekinci
MODERN ŞİİRİN AKIBETİ, CETVELLİ ŞİİR FİYASKOSU VE ELEŞTİRİMİZE NE OLDU.
İrfan Dağ
NEO-EPİK ŞİİR DEYİNCE
Dursun Göksu
ESASLI BİR DENEME: MODERN TÜRK ŞİİRİNİN DOĞASI
Yağız Gönüler
SPAM ŞAİRLERİ NİÇİN KISIRLAŞTIRMALIYIZ?
Mehmet Raşit Küçükkürtül

MESÛLİYET MESELESİ
“BUNDAN SONRAKİ ÖMRÜMDE ŞİİR ÇALIŞMALARIMI ‘BİR YUSUF MASALI’ UĞRAŞISINA HASREDECEĞİM.”
Mehmet Raşit Küçükkürtül
BİR VATANIM OLSUN DİYEN İSİMSİZ KAHRAMANLARIN KİTABI: “KALIN TÜRK”
Ferhat Nabi Güller
BİR YUSUF MASALI’NDA İNSAN MESELESİ.
İdris Ekinci
SÖYLEŞİ
Yaşar Elmas
Söyleşi: Aşkar

DENEME-ELEŞTİRİ
ZARIN YEDİNCİ YÜZÜ: ŞİİR YAZMAK
Mustafa Melih Erdoğan
BU NE KÜFÜRDÜR ÎMANDAN İÇERİ?
Muhammed Faruk Özcan
MÜMKÜN ÖYKÜLER
İsmail Isparta
ÖLÜ SERÇE DÖNEMECİ
Süleyman Ceran
AŞKAR GÜZELLEMELERİ.
Aykut Ertuğrul

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞKAR 39 İÇİNDEKİLER

ŞİİR

MUŞ BİZİM NEYİMİZ OLUR Özgür Ballı
İMSAKTA LOKMA HESABI Hikmet Çamcı
BURUCİYE MEDRESESİ RAHLEDE BİRİKEN TOZ Erdal Çakır
ALLAH VEKİL, TÜRKİYE VATAN İrfan Dağ
EK KIRK Aziz Mahmut Öncel
ZEMHERİ Çağrı Subaşı
SEVGİ::ODAK Muhammed Sarı
CENNETE GİDEN YOL Yağız Gönüler
"SON GÜLÜMSEME BİR ÖMRÜN ÖZETİ OLDUĞUNDAN" Cihad Özsöz
KUNDURALARIYLA ZIPLAYAN ADAM Şafak Tarhan
KENAR Yasin Fişne
İFTİTAH Eyüp Aktuğ
BEN Kİ Eray Sarıçam
ŞİİRİ SEV, TÜRKİYE'Yİ KORU Ali Yılmaz
ROMA YALNIZ SURLARIYLA YÜKSELİRKEN Merve Parlak
15 TEMMUZ Yunus Emre Altuntaş
SÖZÜN SONBAHARI İdris Ekinci

HİKAYE

YALAZA Mukadder Gemici
KADERİN DÖNGÜSÜ Erol Yıldırım
KUTSANMIŞ Metin Çalı
MİSKET’İN SÜEDA’SI Hafsa Esen

SÖYLEŞİ

İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK I
Şair Şafak Tarhan
İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK II
Cihat Özsöz

TAARRUZNAME

KALANLAR Aziz Mahmut Öncel
BENCE Özgür Ballı
ŞİİRİN YERİNİ BULMAK Sırrı Can Kara
MESÛLİYET MESELESİ
KÖLELİĞİN AZARLANIŞI veya GÖSTERİŞSİZ GÖSTERİ İdris Ekinci
NE İÇİN GELDİK, NEREYE GİDİYORUZ? Merve Yüksel

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE SÖYLEŞİ: Hatice Ebrar Akbulut
Hayatımda güzel olan ne varsa öykü de orada. Ben uzunca bir süredir her şeye öykü olarak bakıyorum.”
Sizi öykü yazmaya yönelten şey neydi? Beni öykü yazmaya yönelten şey öncelikle şiir yazamıyor olmaktı; bunun dışında tesadüfen yazdığım şey öykü oldu ve ben öyküye öyle başladım. Yani artık öykü yazmalıyım şeklinde planlı bir durum değildi. Şiiri içimde hissetsem de onu yazamadım ama öyküyü yazabildim. Sanırım olay bu. Hikâye anlatmayı çok seviyormuşum meğer. Hatta ben hikâyeler anlatmak için yaratılmışım. Öğrencilerim de derslerimin hikâye kısımlarından çok keyif aldıklarını söylüyorlar. Ayrıca öykü şiirden daha sağlam bir liman.
Hangi öykü yazarları ve hangi öykü kitapları sizi etkiledi? Sabahattin Ali tüm öyküleriyle beni etkiledi. Refik Halit Karay- Memleket Hikâyeleri, Mustafa Kutlu Beyhude Ömrüm, Abdullah Harmancı-Muhteris, Orhan Duru-Bırakılmış Biri, İzzet Yasar- Camdan Mezbahalar, Necati Tosuner, Cemal Şakar, Mehmet Kahram…

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE KONUŞTURAN: Aşkar Dergisi
Yazarın yakın zamanda çıkan Uzun ve Lacivert Günler isimli öykü kitabı ve öykücülük serüveni üzerine samimi bir söyleşi gerçekleştirdik.
"Aslında bütün derdim ele aldığım meseleyi hakkıyla anlatabilmek. Bunun için uğraşırken dediğiniz gibi bir çeşitlilik ortaya çıkıyor. Öykünün öncelikle bir imkân olduğunu düşünüyorum. Hem de yabana atılmaması gereken önemli bir imkân."

301 ve Sınır isimli öyküleriniz bir acıyı omuzlamakta, gelip geçmeyen ortak gerçekliğimiz ölüm ve vicdan kavramlarına dokunmakta. Bütün bu sınırların arasında "insan" sizin öykülerinizde neye tekabül ediyor? İnsanı öykülerimde özellikle bir şeye tekabül ettirmek gibi özel bir gayretim yok açıkçası. Ama bahsettiğiniz duyarlılıklar yükselince böyle bir algı elbette oluşuyordur. Bu ve benzeri öykülerime çağının tanığı olmak zaviyesinden bakılabilir. Basit, sıradan ve maalesef çok etkisiz bir çaba. Böyle olduğu halde yazmaya devam ediyorum çünkü e…