Ana içeriğe atla

AŞKAR 24/İÇİNDEKİLER





ŞİİR

ARMA  Osman Özbahçe

ANLAM ADIM  Özgür Ballı

MUHAFIZ  Fatma Şengil Süzer

DİLİMİ ÇÖZ KALBİMİ YUMUŞAT İdris Ekinci

ÖLMEK ÜZERE OLAN İNSANLIK İÇİN ARABESK İrfan Dağ

ŞİDDETLİ GÜNLER Aziz Mahmut Öncel

MUHALİF Mustafa Melih Erdoğan

KİM VURDUYA GİTTİ ÖRNEĞİN İNSAN Emrah Tahiroğlu

BİZ ESKİDEN KORKMAZDIK Ali Sözer

MELANKOLİK ŞİİRLER Süleyman Unutmaz

ÇEKMECEYE SAKLANMIŞ SİLAH M. Mücahit Yılmaz

EZGİN Dursun Göksu

VASİYET İlhan Kayhan

DİPOLARMOLA Melih Tuğtağ

VİŞNE SÖKÜĞÜ Ozan Can Türkmen

ÜÇ KALEM: KÂĞIT KALEM YÜRÜYÜŞÜ Hikmet Çamcı

ZEHİRLİ AKAN YILIN BİTTİĞİDİR Mahmut Celaloğlu

TAMOLURKEN BİR ŞİİR Ertuğrul Demir

ÖYKÜ

ENE Akif Hasan Kaya

SADECE NUH BEY Aykut Ertuğrul

GÜZERGÂH Veysel Altuntaş

SEYREKLEŞEN Meral Afacan Bayrak

ALİ BABA VE KIRK HARAMİLER İsmail Isparta

BAY ÇEKİNGEN Serpil Tuncer

KIRKINCI YIL DA DOLDU Regaip Albayrak

HAKİR Muhammet İkbal Alp


KİTAP DEĞİNİ

KAFİRLERİN ENSELERİNDE HİSSETTİĞİDİR Ferhat Nabi Güller

DOSYA

Osman Özbahçe ile Söyleşi

OSMAN ÖZBAHÇE DENEMESİ Vural Kaya

KAPANIN ELİ KALIYOR, KIRILIYOR “TÜRKİYE KİTABI” ÜZERİNE İdris Ekinci

UZUN YÜREKLİ BİR ŞAİR: OSMAN ÖZBAHÇE- Özgür Ballı

ŞAİRİN DEMLİ HALİ: OSMAN ÖZBAHÇE -Yunus Emre Altuntaş

UZUN YÜREKLİ KRAL Mustafa Uçurum

ŞİİRİN RADARI Hüseyin Karacalar

SAĞLAM ŞİİRİN İZİNDE: OSMAN ÖZBAHÇE- Mustafa Melih Erdoğan

“BU ŞİİRİ OKUMADAN ÖLMEYİN Hikmet Çamcı

ÖMER ÇİĞDELİ YAŞIYOR MU Alişan Demirci

OSMAN ÖZBAHÇE VE KÖKLER Aziz Mahmut Öncel

TÜRK ELEŞTİRİSİNİN HAYSİYETİ İrfan Dağ

BİBLİYOGRAFİ

OSMAN ÖZBAHÇE HAKKINDA ÇIKAN YAZILAR
KİTAPLARI
ŞİİRLERİ
FOTOĞRAF ALBÜMÜ

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞKAR 39 İÇİNDEKİLER

ŞİİR

MUŞ BİZİM NEYİMİZ OLUR Özgür Ballı
İMSAKTA LOKMA HESABI Hikmet Çamcı
BURUCİYE MEDRESESİ RAHLEDE BİRİKEN TOZ Erdal Çakır
ALLAH VEKİL, TÜRKİYE VATAN İrfan Dağ
EK KIRK Aziz Mahmut Öncel
ZEMHERİ Çağrı Subaşı
SEVGİ::ODAK Muhammed Sarı
CENNETE GİDEN YOL Yağız Gönüler
"SON GÜLÜMSEME BİR ÖMRÜN ÖZETİ OLDUĞUNDAN" Cihad Özsöz
KUNDURALARIYLA ZIPLAYAN ADAM Şafak Tarhan
KENAR Yasin Fişne
İFTİTAH Eyüp Aktuğ
BEN Kİ Eray Sarıçam
ŞİİRİ SEV, TÜRKİYE'Yİ KORU Ali Yılmaz
ROMA YALNIZ SURLARIYLA YÜKSELİRKEN Merve Parlak
15 TEMMUZ Yunus Emre Altuntaş
SÖZÜN SONBAHARI İdris Ekinci

HİKAYE

YALAZA Mukadder Gemici
KADERİN DÖNGÜSÜ Erol Yıldırım
KUTSANMIŞ Metin Çalı
MİSKET’İN SÜEDA’SI Hafsa Esen

SÖYLEŞİ

İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK I
Şair Şafak Tarhan
İÇİMİZDEN SÖYLEŞTİK II
Cihat Özsöz

TAARRUZNAME

KALANLAR Aziz Mahmut Öncel
BENCE Özgür Ballı
ŞİİRİN YERİNİ BULMAK Sırrı Can Kara
MESÛLİYET MESELESİ
KÖLELİĞİN AZARLANIŞI veya GÖSTERİŞSİZ GÖSTERİ İdris Ekinci
NE İÇİN GELDİK, NEREYE GİDİYORUZ? Merve Yüksel

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE

MÜZEYYEN ÇELİK’LE ÖYKÜ ÜZERİNE SÖYLEŞİ: Hatice Ebrar Akbulut
Hayatımda güzel olan ne varsa öykü de orada. Ben uzunca bir süredir her şeye öykü olarak bakıyorum.”
Sizi öykü yazmaya yönelten şey neydi? Beni öykü yazmaya yönelten şey öncelikle şiir yazamıyor olmaktı; bunun dışında tesadüfen yazdığım şey öykü oldu ve ben öyküye öyle başladım. Yani artık öykü yazmalıyım şeklinde planlı bir durum değildi. Şiiri içimde hissetsem de onu yazamadım ama öyküyü yazabildim. Sanırım olay bu. Hikâye anlatmayı çok seviyormuşum meğer. Hatta ben hikâyeler anlatmak için yaratılmışım. Öğrencilerim de derslerimin hikâye kısımlarından çok keyif aldıklarını söylüyorlar. Ayrıca öykü şiirden daha sağlam bir liman.
Hangi öykü yazarları ve hangi öykü kitapları sizi etkiledi? Sabahattin Ali tüm öyküleriyle beni etkiledi. Refik Halit Karay- Memleket Hikâyeleri, Mustafa Kutlu Beyhude Ömrüm, Abdullah Harmancı-Muhteris, Orhan Duru-Bırakılmış Biri, İzzet Yasar- Camdan Mezbahalar, Necati Tosuner, Cemal Şakar, Mehmet Kahram…

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE

ÖYKÜ EDİTÖRÜMÜZ AKİF HASAN KAYA İLE KONUŞTURAN: Aşkar Dergisi
Yazarın yakın zamanda çıkan Uzun ve Lacivert Günler isimli öykü kitabı ve öykücülük serüveni üzerine samimi bir söyleşi gerçekleştirdik.
"Aslında bütün derdim ele aldığım meseleyi hakkıyla anlatabilmek. Bunun için uğraşırken dediğiniz gibi bir çeşitlilik ortaya çıkıyor. Öykünün öncelikle bir imkân olduğunu düşünüyorum. Hem de yabana atılmaması gereken önemli bir imkân."

301 ve Sınır isimli öyküleriniz bir acıyı omuzlamakta, gelip geçmeyen ortak gerçekliğimiz ölüm ve vicdan kavramlarına dokunmakta. Bütün bu sınırların arasında "insan" sizin öykülerinizde neye tekabül ediyor? İnsanı öykülerimde özellikle bir şeye tekabül ettirmek gibi özel bir gayretim yok açıkçası. Ama bahsettiğiniz duyarlılıklar yükselince böyle bir algı elbette oluşuyordur. Bu ve benzeri öykülerime çağının tanığı olmak zaviyesinden bakılabilir. Basit, sıradan ve maalesef çok etkisiz bir çaba. Böyle olduğu halde yazmaya devam ediyorum çünkü e…